Atelier de Cuvinte

EduStory Blog

ISSN 3008-4555

ISSN-L 3008-4555

Storytelling

Cum să închei o poveste în 3 moduri

Tu cum mănânci ceapa verde? Începi cu partea albă sau cu cea verde? 🙂 Studii de psihologie comportamentală arată că cel mai eficient este să plasezi elementele cheie ale unui mesaj la începutul, respectiv la sfârșitul acestuia. (Neuromarketing – Patrick

citește mai departe »
Improvizatie

Cum să improvizezi folosind o formulă simplă

 „Petrec opt luni de zile pe schiță și documentare, înainte să încep să scriu primul cuvânt din roman”, spune Jeffrey Deaver, autor american de romane polițiste Așa cum scriitorii „construiesc” o carte având la bază un schelet bine conturat în

citește mai departe »
Storytelling

Puterea poveștii personale în storytelling

Formule nemuritoare în arta povestirii   „Pe vremea mea…” Copil fiind, ascultam cu urechile ciulite despre oameni și locuri din alte vremuri. Șezători, război, rege, colectivizare, primul televizor din sat… Lucruri care mie mi se păreau povești dar pe care

citește mai departe »
Improvizatie

Povestește și creează! Tehnică interactivă de grup

În structura grupei de preșcolari predomină copii cu inteligență lingvistică, kinestezică și interpersonală; sistematizarea și verificarea cunoștințelor despre textele literare învățate; stimularea gândirii și creativității copiilor pentru a analiza , compara , căuta și dezvolta soluții pentru problemele reale; exersarea

citește mai departe »
Storytelling

Citesc și prind aripi

De-a lungul celor treizeci și unu da ani de activitate neîntreruptă la clasă, cu fiecare generație, după ce am învățat să scriem și să citim, am învățat că scrisul și cititul pot fi folosite pentru a-ți pune gândurile în cuvinte.

citește mai departe »
Storytelling

Din cetatea lui „eu” în cetatea lui „tu”

Am înființat trupa de teatru ANIMA în anul 2004, o dată cu sosirea mea în această școală, în calitate de profesor de Religie și de Limba Franceză, încercând să răspund următoarelor nevoi: motivarea elevilor și prevenirea eșecului în educație și

citește mai departe »
Storytelling

De la proverbe … la povești

Locul şi rolul pe care cartea îl joacă în viaţa unui om depind, de cele mai multe ori, de modul în care dascălul a ştiut să pună în sufletul copilului sămânţa roditoare a lecturii. Cu cât apropierea copilului de carte

citește mai departe »
Storytelling

Povestiri de viață

Procesul educațional din România este încă tributar unui sistem moștenit din comunism – sever, bazat pe memorare, mai degrabă decât pe înțelegere, gândire critică și creativitate. Este necesară schimbarea paradigmei demersului didactic prin metode creative, inovative, adaptate la elevul modern,

citește mai departe »
Storytelling

Dezvoltarea atenției școlarului mic prin arta povestirii

Povestirea face parte din sistemul metodelor de învățământ, fiind o metodă de comunicare orală, de tipul expozitiv, care a evoluat odată cu modernizarea și restructurarea metodelor care facilitează învățarea elevilor, în raport cu evoluția științelor educației și ale psihologiei învățării.

citește mai departe »

Newsletterul “EduStory”

Peste 60.000 de abonați.

Înscrie-te aici ca să primești informații sau resurse care să te inspire
pentru cum să povestești sau să faci prezentări memorabile și cu impact