În zilele de azi, cititul/ lectura independentă este o activitate mai puţin îndrăgită de elevi. Deoarece bazele cultivării plăcerii pentru citit se pun în perioada şcolarităţii mici, în primii ani de şcoală o importanţă deosebită o are atenţia acordată acestui aspect. La ultima generaţie de elevi, am abordat o varietate de metode prin care să le stimulez interesul pentru poveşti, pentru citit, pentru lectură.
Dacă mă raportez la „cineva anume” care ne-a facilitat întreg demersul în trezirea interesului pentru actul citirii ca activitate zilnică, pot susţine (cu argumente solide) că au fost trei persoane (scriitori contemporani) care au contribuit la cultivarea dragostei pentru carte şi cărora le suntem pe deplin recunoscători şi anume : Alex Donovici, Nicoleta Fotău, Giorgiana Popan. Întâlnirile on line sau spectacolele interactive, lansările de carte, mesajele de colaborare au avut rolul lor în achiziţionarea unor cărţi, în lectura propriuzisă, în activităţile de diseminare, în competiţiile create. Ne bucurăm că am avut această oportunitate de a-i avea aproape.
Consider că activităţile planificate şi derulate au avut impactul aşteptat, iar elevii au citit din plăcere şi obiectivele lecturii independente au fost atinse.
Prof. înv. primar Toader Monica Dorina
Şc. Gimn. Avram Iancu, Oradea