Pentru dezvoltarea armonioasă și însușirea unui vocabular adecvat la elevii din ciclul curricular de dezvoltare, profesorul trebuie să dea dovadă de imaginație, răbdare și dragoste pentru profesia pe care a ales-o, folosind cele mai bune strategii didactice de predare-invățare-evaluare. După noile paradigme ale educației, se pune un mare accent pe formarea de competențe, astfel că între anii 2001 – 2009, în Legea Educației și în curriculum școlar la nivel preuniversitar, vechile finalități ale educației numite până atunci obiective operaționale vor fi transformate în competențe specifice care au un rol reglator deosebit de important. Un mod interesant și benefic în dezvoltarea competențelor de comunicare la elevii din ciclul curricular de dezvoltare este storytelling-ul. Storytelling sau arta povestirii este o tehnică de comunicare foarte eficientă. Deși este foarte veche, putem spune chiar „veche cât e lumea”, gândidu-ne la desenele și hieroglifele descoperite în piramidele egiptene și care ne spun povești diferite de cele pe care le spunem noi astăzi, arta povestirii este atât de folositoare în activitățile de dezvoltare a competențelor de comunicare și îl ajută pe profesor să diversifice activitățile. Folosind ca strategie didactică storytelig-ul în activitățile de dezvoltare a comunicării, acesta influențează elevii la nivel emoțional în primul rând, provocându-i să ia exemplele pozitive de la eroii lor preferați și să nu repete greșelile eroilor care, prin acțiunile lor, ajung să intre în probleme din cauza nerespectării unor sfaturi, îndemnuri sau reguli. Mai mult de atât, elevii sunt motivați să fie și ei povestitori sau chiar să scrie propriile povestiri.
Prof. înv. primar TATAR Elena Maria
Liceul Teologic Baptist „Alexa Popovici” Arad