„Petrec opt luni de zile pe schiță și documentare, înainte să încep să scriu primul cuvânt din roman”, spune Jeffrey Deaver, autor american de romane polițiste
Așa cum scriitorii „construiesc” o carte având la bază un schelet bine conturat în avans (outline), în care se asigură că totul se potrivește, că nu există fracturi de logică și că suspansul se dezvoltă controlat, și unde punctează momentele principale din cronologie, tot așa un povestitor bun își pregătește de dinainte povestea, pentru a avea un impact maxim.
Data trecută ți-am oferit formula simplă, care funcționează întotdeauna:
Platformă + Conflict + (3 x Accident) + Climax + Final
Azi am decis să te ajut s-o înțelegi mai bine și să vezi cum poți adăuga oricând conținut pe acest schelet, ca să ai mereu o poveste nou-nouță.
Pentru asta ți-am extras un video din întâlnirea lunară a Cercului Povestitorilor în care am studiat formula de mai sus.
Durează doar 5 minute și găsești explicate toate elementele formulei, cu referire la povestea „Tom și frica de întuneric” de Margaret Read McDonald.
Dacă dorești să te perfecționezi în folosirea acestei formule de construire a poveștii, te invit să accesezi resursa integrală.
Materialul complet (tutorialul pe această tehnică împreună cu înregistrarea întâlnirii lunare) îți oferă întreaga poveste a lui Tom dar și exercițiul de improvizație prin care i-am conferit poveștii elemente hazlii, detalii senzoriale și culoare.
Și o să vezi cum am compus o poveste în direct, pe această structură, împreună cu membrii Cercului Povestitorilor.
La final vei înțelege cât loc pentru creativitate și improvizație îți oferă o formulă care funcționează.
Ai aici extrasul video de care-ți spuneam.
Vizionare plăcută.
Dacă ai valorificat aceste informații, revino cu un comentariu despre experiența ta.
Cu bine!
drd Giorgiana Elena Popan
IDEEA CU CARE SĂ PLECI
Cum îmbunătăţeşti povestea ta cu elemente hazlii, detalii senzoriale și culoare.