Aplicativitatea storytelling-ului în turism

Storytelling-ul este arta de a spune povești, o metodă utilizată de-a lungul istoriei pentru a transmite cunoștințe, valori și experiențe. În turism, storytelling-ul devine un instrument puternic pentru a crea experiențe memorabile pentru vizitatori, conectându-i emoțional la locurile și culturile pe care le descoperă. Pentru clasele primare, storytelling-ul poate fi folosit pentru a stimula curiozitatea, […]
Educația prin poveste: Integrarea storytelling-ului și a pedagogiei dramatice în curriculumul primar

Educația primară este o perioadă crucială în dezvoltarea copilului, în care se pun bazele pentru învățarea viitoare și se cultivă nu doar cunoștințele academice, ci și abilitățile sociale, emoționale și cognitive. În contextul educației tradiționale, însă, se observă adesea o abordare disciplinară fragmentată, în care subiectele sunt predate izolat, fără a evidenția legăturile dintre ele. […]
,,Capra cu trei iezi”, de Ion Creangă; Aplicarea metodei inovative „Pălăriile gânditoare”

Metoda „Pălăriile gânditoare” face parte din categoria metodelor de predare inovativă. Aceasta stimulează creativitatea preșcolarilor, presupunând interpretarea de roluri diferite în funcție de culoarea unei pălării, și anume: albă, neagră, verde, galbenă, albastră sau roșie. Etapele desfăşurării activităţii: 1.Prezentarea şi intuirea materialului nou:sunt prezentate copiilor cele 6 pălării de culori diferite ce vor […]
3 motive pentru utilizarea poveștilor tradiționale

Poveștile tradiționale conțin lupte, tăieri de părți ale corpului sau diverse conflicte majore. Iar asta pare să îi sperie pe părinții de astăzi și îi face să evite aceste povești, pentru a nu-și expune copiii la scene violente. Desigur, intențiile lor sunt bune și e normal să-și dorească să le ofere copiilor cel mai bun […]
Cititul cu suflet mare pentru suflete mici – storytelling

„Fiecare carte pare că închide în ea un suflet. Şi, cum o atingi cu ochii şi mintea, sufletul ţi se deschide ca un prieten bun.” – Maxim Gorki Strategiile de învățare bazate pe povestire, pe storytelling în pedagogia dramatică contribuie semnificativ la dezvoltarea și completarea procesului de învățământ, a aptitudinilor și înclinațiilor preșcolarilor, la organizarea […]
Rolul storytelling-ului în abordarea transdisciplinară a învățării

Storytelling-ul (povestirea) a fost şi este o parte integrantă a culturii umane de milenii, jucând un rol vital în transmiterea cunoștințelor, valorilor și tradițiilor. În educație, storytelling-ul poate fi o metodă puternică de facilitare a învățării, cu atât mai mult cu cât este coroborată cu diverse tehnici teatrale și dramatice (roluri, improvizații, jocuri dramatice, și […]
Cum să îmbini cu succes vocea vorbită cu vocea cântată pentru o experiență captivantă

Te-ai gândit vreodată că atunci când te afli în fața unui public te folosești și de vocea vorbită, dar și de vocea cântată? Vreau să îți spun încă de la început că este esențial să îți dezvolți ambele tipuri de voci dacă îți dorești să comunici eficient și dacă îți dorești să îți influențezi audiența. […]
5 pași pentru o voce mai puternică și mai controlată

Nu-i așa că ți-ai dori să nu-ți mai faci griji că ai putea răguși dacă vorbești mai mult în fața unui public? Sau că indiferent de publicul pe care îl ai vei reuși să-ți faci vocea auzită? Poate nu te-ai fi așteptat neapărat la această soluție, însă vocea are nevoie să fie antrenată. Nu, faptul […]
Instrument puternic pentru captarea atenției publicului

Un instrument puternic pentru captarea atenției publicului prezent la un eveniment sunt poveștile. Iar câteva teme care pot fi adaptate, în funcție de categoria de vârstă a publicului, pot fi: Copii mici (preșcolari, învățământ primar): prietenia, bunătatea, empatia, curajul, protejarea mediului, recunoștința. Tineri, adolescenți (gimnaziu, liceu): loialitate, prietenie, curajul de a fi diferit, moralitate, […]
Atelierul de creație literară–modalitate de stimulare a potențialului creativ al elevilor

Prin atelier de creaţie literară se înţelege un grup format din 8-12 persoane care au aceleaşi aptitudini şi care au ca scop crearea unor produse originale, la care contribuie toţi membrii grupului. Actul de creaţie presupune stimularea, dezinhibarea, creşterea şi manifestarea potenţialului creativ al fiecărui participant. În capitolul Principiile cooperării creative din lucrarea „Cele 7 […]
Strategii de învățare bazate pe storytelling în pedagogia dramatică

Educația contemporană se confruntă cu provocări multiple, între care se numără nevoia de a adapta metodele de predare pentru a menține interesul și implicarea elevilor într-un mediu tot mai dominat de tehnologie și informație. Una dintre problemele majore identificate este lipsa de implicare activă și creativă a elevilor în procesul de învățare, adesea cauzată de […]
Particularitățile de care trebuie să ții cont atunci când adaptezi o poveste pentru un eveniment

Să poți să te asiguri de faptul că evenimentul pe care îl organizezi va fi unul memorabil este o abilitate pe care cu siguranță ți-o dorești. Și nici măcar nu e așa complicat cum pare. Fiindcă o poveste bine aleasă și adaptată la publicul pe care urmează să îl ai te va duce exact […]
Recuzita în Povestea lui Harap-Alb

Ți s-a părut vreodată complicat să folosești recuzită atunci când spui povești? Poate nu știi câte obiecte să alegi, poate simți că ai pierde timp schimbându-le între ele sau poate crezi că se poate și fără recuzită. Se poate, dar e important să creezi totuși o lume obiectuală potrivită poveștii tale. Doar că nu există […]
Jocul didactic şi stimularea creativităţii

De cele mai multe ori se ignoră faptul că omul este, prin structura sa biologică, o fiinţă autocinetică şi că dreptul la mişcare nu poate fi abolit de nici un fel de normă didactică. În activitatea didactică nu trebuie ignorat raportul dintre evoluţia randamentului intelectual şi starea fizică generală. Jocurile didactice oferă un cadru propice […]
3 pași pentru alegerea recuzitei

Folosirea recuzitei în storytelling poate deveni ușor o capcană. Asta pentru că, din dorința de a construi o poveste cât mai interesantă, există riscul de supraaglomerare a scenei. Nu avem nevoie de decoruri ample sau de tot felul de ținute pentru personaje. E important, însă, să existe o lume obiectuală potrivită poveștii. Dar vorbim aici […]