Cum să folosești respirația pentru a îmbunătăți storytellingul

În general, storytelling-ul pare să se bazeze pe cuvinte, o structură bine definită a poveștii și o atmosferă potrivită. Totuși, există un aspect fundamental care joacă un rol esențial în captarea atenției publicului și în transmiterea mesajului: respirația. Indiferent de experiența celui care povestește, performanțele pot fi îmbunătățite considerabil printr-o respirație corectă și conștientă. Iată […]
Rolul teatrului de păpuşi în pedagogia dramatică

Teatrul de păpuşi foloseşte apropierea dintre copil şi păpuşi, dă viaţă păpuşilor, dă grai animalelor şi asigură conţinutul instructiv-educativ al învăţării active. Copilul se joacă în timpul liber. În imaginaţia lui, jucăriile prind viaţă, el discută ore întregi cu păpuşa lui. Păpuşiile şi jucăriile stau foarte aproape de gândirea copilului preşcolar, mai aproape decât actorii […]
Storytelling-ul – Abordarea bazată pe povestire

La intersecția dintre predarea incluzivă și alfabetizare se află metoda de a povesti – o practică care este atât creativă, cât și centrată pe elev (cu elevul ca narator) și, de asemenea, propice dezvoltării abilităților de alfabetizare. Într-adevăr, pe de o parte, povestirea are o putere enormă și joacă un rol semnificativ în aducerea copiilor […]
Dezvoltarea inteligenței emoționale prin storytelling

Terapia rațional- emotivă și comportamentală este un sistem pentru educaţia emoţională,” o intervenţie de consiliere întemeiată pe prezumţia că problemele emoţionale sunt rezultatul unui stil de gândire deficitar cu privire la unele evenimente şi nu al evenimentelor în sine”.(Albert Ellis) Pornind de la acest concept voi evidenţia gradul de raţionalitate după formula: de credinţe raţionale […]
Metoda matheatre în învățarea matematicii

Matematica este o formă de raționament. Gândirea matematică constă în a gândi într-o manieră logică, în a formula și a testa ipoteze, a înțelege lucrurile, a alcătui și a justifica judecăți, deducții și concluzii. Demonstrăm comportamentul matematic atunci când recunoaștem și descriem tipare, când construim modele fizice și conceptuale ale fenomenelor, când creăm sisteme de simboluri […]
Ce înseamnă structură de succes pentru o poveste?

Cu siguranță povestitorul își dorește ca fiecare întâlnire pe care o are cu publicul să fie un succes. Asta fiindcă atunci când reacțiile publicului confirmă că momentul a fost valoros, povestitorul știe 2 lucruri: povestea va rămâne în inima publicului și ca mesaj, și ca experiență. Iată, așadar, 2 modalități prin care să […]
Aplicativitatea storytelling-ului în turism

Storytelling-ul este arta de a spune povești, o metodă utilizată de-a lungul istoriei pentru a transmite cunoștințe, valori și experiențe. În turism, storytelling-ul devine un instrument puternic pentru a crea experiențe memorabile pentru vizitatori, conectându-i emoțional la locurile și culturile pe care le descoperă. Pentru clasele primare, storytelling-ul poate fi folosit pentru a stimula curiozitatea, […]
Educația prin poveste: Integrarea storytelling-ului și a pedagogiei dramatice în curriculumul primar

Educația primară este o perioadă crucială în dezvoltarea copilului, în care se pun bazele pentru învățarea viitoare și se cultivă nu doar cunoștințele academice, ci și abilitățile sociale, emoționale și cognitive. În contextul educației tradiționale, însă, se observă adesea o abordare disciplinară fragmentată, în care subiectele sunt predate izolat, fără a evidenția legăturile dintre ele. […]
,,Capra cu trei iezi”, de Ion Creangă; Aplicarea metodei inovative „Pălăriile gânditoare”

Metoda „Pălăriile gânditoare” face parte din categoria metodelor de predare inovativă. Aceasta stimulează creativitatea preșcolarilor, presupunând interpretarea de roluri diferite în funcție de culoarea unei pălării, și anume: albă, neagră, verde, galbenă, albastră sau roșie. Etapele desfăşurării activităţii: 1.Prezentarea şi intuirea materialului nou:sunt prezentate copiilor cele 6 pălării de culori diferite ce vor […]
3 motive pentru utilizarea poveștilor tradiționale

Poveștile tradiționale conțin lupte, tăieri de părți ale corpului sau diverse conflicte majore. Iar asta pare să îi sperie pe părinții de astăzi și îi face să evite aceste povești, pentru a nu-și expune copiii la scene violente. Desigur, intențiile lor sunt bune și e normal să-și dorească să le ofere copiilor cel mai bun […]
Cititul cu suflet mare pentru suflete mici – storytelling

„Fiecare carte pare că închide în ea un suflet. Şi, cum o atingi cu ochii şi mintea, sufletul ţi se deschide ca un prieten bun.” – Maxim Gorki Strategiile de învățare bazate pe povestire, pe storytelling în pedagogia dramatică contribuie semnificativ la dezvoltarea și completarea procesului de învățământ, a aptitudinilor și înclinațiilor preșcolarilor, la organizarea […]
Rolul storytelling-ului în abordarea transdisciplinară a învățării

Storytelling-ul (povestirea) a fost şi este o parte integrantă a culturii umane de milenii, jucând un rol vital în transmiterea cunoștințelor, valorilor și tradițiilor. În educație, storytelling-ul poate fi o metodă puternică de facilitare a învățării, cu atât mai mult cu cât este coroborată cu diverse tehnici teatrale și dramatice (roluri, improvizații, jocuri dramatice, și […]
Cum să îmbini cu succes vocea vorbită cu vocea cântată pentru o experiență captivantă

Te-ai gândit vreodată că atunci când te afli în fața unui public te folosești și de vocea vorbită, dar și de vocea cântată? Vreau să îți spun încă de la început că este esențial să îți dezvolți ambele tipuri de voci dacă îți dorești să comunici eficient și dacă îți dorești să îți influențezi audiența. […]
5 pași pentru o voce mai puternică și mai controlată

Nu-i așa că ți-ai dori să nu-ți mai faci griji că ai putea răguși dacă vorbești mai mult în fața unui public? Sau că indiferent de publicul pe care îl ai vei reuși să-ți faci vocea auzită? Poate nu te-ai fi așteptat neapărat la această soluție, însă vocea are nevoie să fie antrenată. Nu, faptul […]
Instrument puternic pentru captarea atenției publicului

Un instrument puternic pentru captarea atenției publicului prezent la un eveniment sunt poveștile. Iar câteva teme care pot fi adaptate, în funcție de categoria de vârstă a publicului, pot fi: Copii mici (preșcolari, învățământ primar): prietenia, bunătatea, empatia, curajul, protejarea mediului, recunoștința. Tineri, adolescenți (gimnaziu, liceu): loialitate, prietenie, curajul de a fi diferit, moralitate, […]