Un instrument puternic pentru captarea atenției publicului prezent la un eveniment sunt poveștile.
Iar câteva teme care pot fi adaptate, în funcție de categoria de vârstă a publicului, pot fi:
- Copii mici (preșcolari, învățământ primar): prietenia, bunătatea, empatia, curajul, protejarea mediului, recunoștința.
- Tineri, adolescenți (gimnaziu, liceu): loialitate, prietenie, curajul de a fi diferit, moralitate, gestionarea greșelilor, speranța, impactul tehnologiei, iubirea, toleranța, diversitatea socială.
- Adulți: dragoste, relații complexe, iertare, vindecare, acceptarea schimbării, depășirea greutăților, echilibrul dintre muncă și valorile personale.
Așadar, de ce să alegi să spui o poveste la începutul unui eveniment?
Fiindcă așa poți să creezi mai rapid o conexiune între mesajul poveștii și experiențele celor prezenți, iar publicul își va însuși mai ușor informația transmisă.
În plus, ținând cont de faptul că povestea înseamnă emoție, ascultătorii vor fi implicați și atenți, amintindu-și cu drag întreaga experiență.
Oamenii sunt, în general, atrași de autenticitate, așa încât o poveste personalizată va reuși să transforme evenimentul într-unul memorabil.
Cu bine!
Giorgiana Elena Popan
Drd în Arta Povestirii