Atelier de Cuvinte

EduStory Blog

ISSN 3008-4555

ISSN-L 3008-4555

Povești

Cum devine povestea un manechin?

Cum ar fi ca toate vitrinele pe lângă care treci să fie ticsite de umerașe cu haine, atârnate una lângă alta ca într-un depozit second-hand. Ți-ar atrage privirea?  Ai reuși să identifici măcar una pe care să vrei să o

citește mai departe »
Povești

Tehnica „Subtilității adevărului brut”

De multe ori când auzi o poveste personală primești o variantă „romanțată”, cea în care povestitorul se plasează într-o zonă sigură. Asta pentru că nu mulți reușim să ne expunem vulnerabilitățile, iar asta e în regulă. Doar că în acel

citește mai departe »
Povești

Elemente personale care îmbogățesc o poveste

Autenticitatea se simte atunci când povestești. Ai observat că atunci când doi prieteni buni conversează, amândoi se implică, retrăind parcă tot ceea ce povestesc? Să reușească să poarte o conversație intimă cu publicul atunci când spune o poveste ar putea

citește mai departe »
Educație

5 coordonate pentru adaptarea poveștii la public

Iată câteva exemple și idei pentru cum să adaptezi povestea ta la public, având în vedere cele mai reprezentative categorii de vârstă, dacă lucrezi cu copii.   Limbaj și complexitate Grădiniță: Folosește un limbaj simplu și propoziții scurte. Povestea trebuie

citește mai departe »
Povești

Povești EduStory: „Castelana din turn”

În prag de vacanță, e din nou timpul pentru o poveste. Azi este o poveste despre trufie dar și despre istețime, care va ține copiii cu sufletul la gură până la sfârșit. Accesează AICI „Povestea castelanei din turn”.   Îți

citește mai departe »
Storytelling

Cum reproduci râsul și plânsul autentic

O mască râde, alta plânge. Acest simbol atât de cunoscut provine din teatrul grecesc antic, unde actorii purtau măști pentru a-și exprima mai clar emoțiile și pentru a amplifica trăsăturile personajelor interpretate. Azi îți arăt pe scurt câteva tehnici actoricești

citește mai departe »
Educație

Rolul și importanța povestirilor în grădiniță

Prin intermediul povestirii, copilul se eliberează de egocentrism întrucât se identifică în plan imaginar cu personajele în care găseşte ceva din el însuşi, şi ceva din personaje în el. Pentru preşcolar, adultul care îi citeşte povestea este şi autorul, martorul

citește mai departe »

Newsletterul “EduStory”

Peste 43.000 de abonați.

Înscrie-te aici ca să primești informații sau resurse care să te inspire
pentru cum să povestești sau să faci prezentări memorabile și cu impact