Atelier de Cuvinte

EduStory Blog

ISSN 3008-4555

ISSN-L 3008-4555

Storytelling

STORYTELLING în predarea STEM

  Societatea informațională reprezintă o nouă etapă în evoluţia umanităţii, un nou mod de viață, care implică utilizarea intensivă a informațiilor în toate sferele existenței și activității umane, iar şcoala are un loc central, deoarece aici se „construieşte” societatea de

citește mai departe »
Storytelling

Storytelling și alfabetizarea emergentă. Dezvoltarea competențelor de pre-lectură și pre-scriere la preșcolari prin povestiri dramatice

În educația preșcolară, alfabetizarea emergentă joacă un rol crucial în dezvoltarea competențelor de bază ale copiilor, pregătindu-i pentru școala primară și pentru succesul educațional pe termen lung. Povestirile dramatice, care combină elemente narative și teatrale, sunt un instrument puternic în

citește mai departe »
Noutăți

Rolul teatrului de păpuşi în pedagogia dramatică

Teatrul de păpuşi  foloseşte apropierea dintre copil şi păpuşi, dă viaţă păpuşilor, dă grai animalelor şi asigură conţinutul instructiv-educativ al învăţării active. Copilul se joacă în timpul liber. În imaginaţia lui, jucăriile prind viaţă, el discută ore întregi cu păpuşa

citește mai departe »
Storytelling

Tehnici de storytelling în educația timpurie

lămurit. Încurajează-l să interacționeze cu tine, să-și exprime, argumentat, atașamentul sau respingerea unor personaje/fapte. Transformarea conceptelor în personaje – odată ce niște concepte devin personaje dintr-o poveste, acestea pot fi internalizate cu ușurință, pot stârni emoții și pot deschide ușa

citește mai departe »
Noutăți

Storytelling-ul – Abordarea bazată pe povestire

La intersecția dintre predarea incluzivă și alfabetizare se află metoda de a povesti – o practică care este atât creativă, cât și centrată pe elev (cu elevul ca narator) și, de asemenea, propice dezvoltării abilităților de alfabetizare. Într-adevăr, pe de

citește mai departe »
Noutăți

Dezvoltarea inteligenței emoționale prin storytelling

 Terapia rațional- emotivă și comportamentală este un sistem pentru educaţia emoţională,” o intervenţie de consiliere întemeiată pe prezumţia că problemele emoţionale sunt rezultatul unui stil de gândire deficitar cu privire la unele evenimente şi nu al evenimentelor în sine”.(Albert Ellis)

citește mai departe »
Storytelling

O abordare transdisciplinară în predarea limbii engleze: Integrarea storytelling-ului în cursul de teatru în limba engleză “English Acts”

În contextul educațional contemporan, implementarea metodelor inovatoare și eficiente pentru predarea limbilor străine este de stringentă actualitate. Predarea tradițională, centrată pe gramatică și vocabular, nu prezintă interes pentru elevii de astăzi, fiind necesară o abordare interdisciplinară și creativă, care să

citește mai departe »
Noutăți

Metoda matheatre în învățarea matematicii

Matematica este o formă de raționament. Gândirea matematică constă în a gândi într-o manieră logică, în a formula și a testa ipoteze, a înțelege lucrurile, a alcătui și a justifica judecăți, deducții și  concluzii. Demonstrăm comportamentul matematic atunci când recunoaștem și

citește mai departe »

Newsletterul “EduStory”

Peste 60.000 de abonați.

Înscrie-te aici ca să primești informații sau resurse care să te inspire
pentru cum să povestești sau să faci prezentări memorabile și cu impact