Atelier de Cuvinte

Importanța strategiilor de învățare bazate pe storytelling în pedagogia dramatică

Absența strategiilor de învățare bazate pe storytelling în pedagogia dramatică duce la o impulsivitate din partea preșcolarilor/elevilor, aceștia fiind greu de stăpânit și comunicând cu dificultate atât între ei, cât și cu alte persoane. 

Pentru o foarte bună dezvoltare emoțională, și nu numai, a preșcolarilor/elevilor, este deosebit de necesar să se recurgă la strategii de învățare bazate pe storytelling în pedagogia dramatică pentru a îi putea determina pe aceștia să aibă o atitudine corectă față de colegii lor, dar și o conduită adecvată, disciplinată, față de ceilalți din jurul lor, atitudine și conduită care nu le-au fost, poate, insuflate din mediul familial, intrând în mediul școlar cu anumite carențe.

Soluția prin care eliminăm problema dezbătută la începutul articolului va fi implementată:

  • prin jocul de rol care deține o importanță deosebită, deoarece dezvoltă gândirea logică, comunicarea, memoria, limbajul, etc.;
  • prin concursul ,,Ce știi despre…?” în cadrul căruia un preșcolar solicită o anumită informație, iar altul răspunde;
  • prin scenete în cadrul serbărilor cu ocazia sărbătorilor de iarnă, etc.;
  • prin tehnica ,,pânzei de păianjen” care presupune ca preșcolarii să arunce un ghem de lână de la unul la altul în cadrul activității de memorizare. 

 

 

Bibliografie

  1. Atkinson, R. (2006). Povestea vieții. Interviul. Iași: Editura Polirom.

Burns, G.W. (2012). 101 povești vindecătoare pentru adulți. Folosirea metaforelor în terapie. București: Editura Trei.

 

Autor: Costea Iuliana-Petruța

Școala Gimnazială Tâmboești, G.P.N. Slimnic, jud. Vrancea

imagine Compania de Povestitori EduStory

Articole asemănătoare

Newsletterul “EduStory”

Înscrie-te aici ca să primești informații sau resurse care să te inspire
pentru cum să povestești sau să faci prezentări memorabile și cu impact