Absența strategiilor de învățare bazate pe storytelling în pedagogia dramatică duce la o impulsivitate din partea preșcolarilor/elevilor, aceștia fiind greu de stăpânit și comunicând cu dificultate atât între ei, cât și cu alte persoane.
Pentru o foarte bună dezvoltare emoțională, și nu numai, a preșcolarilor/elevilor, este deosebit de necesar să se recurgă la strategii de învățare bazate pe storytelling în pedagogia dramatică pentru a îi putea determina pe aceștia să aibă o atitudine corectă față de colegii lor, dar și o conduită adecvată, disciplinată, față de ceilalți din jurul lor, atitudine și conduită care nu le-au fost, poate, insuflate din mediul familial, intrând în mediul școlar cu anumite carențe.
Soluția prin care eliminăm problema dezbătută la începutul articolului va fi implementată:
- prin jocul de rol care deține o importanță deosebită, deoarece dezvoltă gândirea logică, comunicarea, memoria, limbajul, etc.;
- prin concursul ,,Ce știi despre…?” în cadrul căruia un preșcolar solicită o anumită informație, iar altul răspunde;
- prin scenete în cadrul serbărilor cu ocazia sărbătorilor de iarnă, etc.;
- prin tehnica ,,pânzei de păianjen” care presupune ca preșcolarii să arunce un ghem de lână de la unul la altul în cadrul activității de memorizare.
Bibliografie
- Atkinson, R. (2006). Povestea vieții. Interviul. Iași: Editura Polirom.
Burns, G.W. (2012). 101 povești vindecătoare pentru adulți. Folosirea metaforelor în terapie. București: Editura Trei.
Autor: Costea Iuliana-Petruța
Școala Gimnazială Tâmboești, G.P.N. Slimnic, jud. Vrancea
imagine Compania de Povestitori EduStory