Lucrarea evidențiază modul în care storytelling-ul poate contribui la dezvoltarea unui climat pozitiv în clasă, prin stimularea empatiei, a motivației și a colaborării între elevi. Problema observată în activitatea mea didactică este scăderea implicării emoționale și a sentimentului de apartenență la grup, fenomen care conduce la conflicte, anxietate școlară și scăderea performanțelor academice. Persistența acestei probleme se explică prin accentul excesiv pus pe transmiterea de informații, în detrimentul dezvoltării socio-emoționale a elevilor.
Storytelling-ul, aplicat prin metode precum ateliere de povestire, scriere creativă și împărtășirea experiențelor personale, oferă o soluție practică și inovativă. Implementarea acestor metode în cadrul clasei mele a demonstrat că poveștile creează conexiuni autentice, reduc tensiunile și sporesc încrederea reciprocă.
Rezultatele obținute confirmă faptul că integrarea storytelling-ului în procesul educațional contribuie la formarea unui climat pozitiv, bazat pe respect și colaborare.
Autor: Barbu Jeni
Instituția: Școala Gimnazială „Prof. Emil Negoiță”


