Atelier de Cuvinte

Rolul poveștilor în dezvoltarea emoțională a școlarului mic

 

Poveștile reprezintă una dintre cele mai vechi și eficiente modalități de transmitere a valorilor culturale, morale și emoționale, având un rol deosebit în dezvoltarea copilului de vârstă școlară mică (6–10 ani). În această etapă, ele contribuie atât la formarea personalității, cât și la dezvoltarea emoțională și socială.

Prin intermediul poveștilor, copiii își recunosc și își înțeleg emoțiile, dezvoltă empatie, dobândesc valori morale și învață să gestioneze emoțiile negative într-un cadru sigur și simbolic.

În școală, poveștile pot fi utilizate prin:

  • lectura expresivă și discuția dirijată, pentru înțelegerea mesajelor și a emoțiilor personajelor;
  • jocul de rol, care stimulează empatia și colaborarea;
  • activități creative (desene, finaluri alternative, invenții de povești), ce dezvoltă imaginația și exprimarea emoțională.

Concluzia este că poveștile constituie o punte între lumea interioară a copilului și realitatea socială, contribuind la educația emoțională, la formarea empatiei și responsabilității, precum și la echilibrul afectiv al viitorului adult.

 

Prof. înv. Primar: Sofian Dorina Loredana
Școala Gimnazială „Mihai Eminescu”, Rădăuți

Articole asemănătoare

Newsletterul “EduStory”

Înscrie-te aici ca să primești informații sau resurse care să te inspire
pentru cum să povestești sau să faci prezentări memorabile și cu impact