Atelier de Cuvinte

Dezvoltarea imaginației și creativității elevilor prin storytelling

Chiar dacă copiii aud poveștile iar și iar după ce filmele au fost văzute, imaginile vor exista probabil pentru totdeauna în mintea lor. Cauza principală este media vizuală care exercită o putere imensă asupra imaginației copiilor. Copiii trebuie să aibă oportunități multiple pentru a-și folosi imaginația, validându-și astfel propriile imagini.

Una dintre cele mai eficiente oportunități sau soluții în mediul şcolar este folosirea povestirii ca metodă didactică. Povestirea sau storytellingul este de neegalat ca instrument de stimulare a imaginației. Povestea ca instrument de lucru în educație învață fără să impună, transmite elevilor mesaje pe care ei singuri le descurcă.

Storytellingul sau arta de a spune povești este adecvată procesului instructiv-educativ și este o metodă eficientă pentru a dezvolta creativitatea și imaginația elevilor. Dezvoltarea creativității elevilor se face prin implicarea lor în crearea și ascultarea de povești. 

 

Exemple de aplicaţii practice și idei inovative în sala de clasă , ale povestirii în era digitală. 

ROBOȚI Storytelling. OZOBOT și BEEBOT -roboței interactivi care îmbină robotica educațională cu crearea de povești. 

Bee-Bot sunt roboți mici care au fost concepuți pentru a fi folosiți de copii mici. Bee-Bot poate fi programat să facă un număr stabilit de mișcări de la butoanele de pe spate. 

Storytelling digital. Povestirea digitală este una dintre abordările pedagogice inovatoare care îi poate implica pe elevi în învățarea profundă și semnificativă. Povestirea digitală combină arta de a spune povești cu un amestec de medii digitale, inclusiv text, imagini, narațiune audio înregistrată, muzică și video. 

 

Exemple de practică inovatoare de storytelling cu Kamishibai

Este o formă japoneză de teatru stradal, cunoscută și sub numele de „teatru de hârtie” sau „teatru pe bicicletă”. Teatrul are loc pe o scenă în miniatură (o ramă de lemn sau un fel de fereastră) care are în loc de cortină niște obloane care se deschid la începutul povestirii. Pe scenă se „derulează”  povestea vizuală împărtășită verbal de către povestitor publicului împreună cu toate  detaliile, nuanțele și intonația specifică povestitorilor…

 

Prof. Mititel Ioana Lavinia

 

BIBLIOGRAFIE:

https://sites.google.com/xtec.cat/storytellingrobots1/home, https://sites.google.com/xtec.cat/storytellingrobotsintef/beebot

Ghid-Kamishibai_Asociatia_De_dragul_artei.pdf (asociatiadadece.ro)

Book Creator – Love Learning – Aplicația Book Creator

 

Articole asemănătoare

Newsletterul “EduStory”

Înscrie-te aici ca să primești informații sau resurse care să te inspire
pentru cum să povestești sau să faci prezentări memorabile și cu impact