Azi îți voi vorbi despre un exercițiu excelent de improvizație care se poate aplica la clasă, indiferent de vârsta copiilor și care îndeplinește mai multe roluri.
A fost creat de Keith Johnstone, educator și regizor de teatru canadian, pionier al teatrului de improvizație.
Pe lângă că poți verifica bagajul de cunoștințe și cel legat de vocabularul copiilor, vei înțelege modul în care ei gândesc și te poate chiar inspira cu privire la posibile subiecte de povești…
Partea frumoasă la acest exercițiu este că poți implica toți copiii și astfel aceștia descoperă, fiecare în parte, că pot deveni foarte simplu creatori de poveste.
Der fapt aici îți dezvăluie formula, arhitectura unei povești în forma cea mai comprimată.
Găsești mai jos link-ul din întâlnirea lunară a Cercului Povestitorilor, în care îți explic ce ai de făcut și care sunt cele 5 fraze care dau formă acestor povești comprimate, create de tine sau elevii tăi la clasă.
Urmărește acest video link.
Încearcă la rândul tău să creezi o poveste folosind această formulă iar apoi solicită acces la resursa completă, ca să asculți povestea creată de fiecare dintre membri cercului prezenți la această întâlnire.
Vei descoperi povești haioase, sensibile ori filozofice, fiecare compusă din doar 5 fraze.
Asta te poate inspira și te încurajează că arta povestirii este o abilitate la îndemână, dacă te afli în locul potrivit.
Înscrie-te în Cercul Povestitorilor și accesează toate materialele disponibile, pentru a-ți face orele la clasă mai interesante, pentru a capta și menține atenția publicului tânăr și pentru a transmite mai ușor materia, sau orice alt mesaj dorești tu, oricărei audiențe.
Cu bine!
drd Giorgiana Popan
P.S. Dacă ai valorificat aceste informații, revino cu un comentariu despre experiența ta.
Acest material face parte din Newsletterul “EduStory”
la care ai acces de două ori pe lună fiind abonat la AtelieR de Cuvinte.