Un erou aproape anomin
Michael Jordan, celebrul baschetbalist american, a semnat contractul cu firma Nike în anul 1984, înainte de a juca vreun meci în celebra ligă americană NBA.
Firma Nike nu era lider pe piața de încălțăminte sportivă în anii 80 și avea dificultăți financiare majore.
Povestea salvatoare
Cei de la Nike au semnat cu Jordan un contract pe 5 ani și l-au transformat într-un simbol, creând o linie de produse numită Air Jordan. Toți iubitorii sportului o știu sau măcar au auzit de ea.
Ideea magnet: atracția lucrului interzis
Prima pereche de pantofi sport Air Jordan 1 avea culori stridente și un stil care sfida normele tradiționale ale încălțămintei de baschet, care accepta doar modelele predominant albe.
NBA a interzis purtarea acestor pantofi în timpul meciurilor și a aplicat amenzi de 5.000 de dolari (plătiți de Nike) în fiecare meci în care Jordan juca încălțat astfel.
Povestea a generat campania „Banned” (Interzis) pe care firma Nike a construit-o în jurul acestei interdicții. Pantofii nu mai erau doar o încălțăminte sport, ci însemnau forța de a spune NU, de a se opune unor interdicții, erau mișcarea revoluționară căreia nimic nu i se putea opune. Ideea i-a cucerit pe tineri și toți și-au dorit aceea pereche de pantofi simbol al rebeliunii.
Rezultate
În primul an de la lansare, 1985, Air Jordan 1 a generat vânzări de 126 de milioane de dolari, mult mai mult decât au visat cei de la Nike.
Michael Jordan a devenit legendă, la fel ca și pantofii sport pe care îi purta.
Ce poți învăța de aici?
Atunci când afacerea ta spune o poveste, nu vei avea doar clienți care cumpără de la tine, vei avea oameni îndrăgostiți de produsul tău.
O poveste care atinge oamenii, care le intră în suflet, care îi reprezintă, poate convinge mai mult decât orice înșiruire a unor calități incontestabile ale produsului.
Nu întotdeauna povestea începe cu un erou, dar de cele mai multe ori îi transformă în eroi pe protagoniști.