Noutăți

Curs SCENA, Eu și Ceilalți

Îmbunătățește abilitățile de povestire,  improvizație și de vorbire în public

În doar 6 săptămâni te învățăm: 

  • cum să-ți creezi și susții propriul curs de teatru și improvizație 
  • cum să integrezi povestea și improvizația în activitatea didactică și nu numai

Începem Marți – 16 martie.

Poți uita de problemele de atenție și de implicare de la ore dacă urmezi Cursul „SCENA, Eu și Ceilalți”.

Absolevenții AtelieRelor noastre integrează povestea și improvizația în activitatea didactică și nu numai.

În 6 săptămâni, vei învăța cum să-ți structurezi, planifici și evaluezi un curs opțional de teatru și improvizație, respectiv ce documentație să pregătești pentru avizarea de către ISJ.

Iar participanții de la orele tale te vor aprecia și iubi pentru provocările inedite, activitățile și evenimentele memorabile pe care le veți face împreună.

Și toate acestea într-o comunitate suportivă și atmosferă destinsă în care înveți prin joacă.

Cursul „SCENA, Eu și Ceilalți” în parteneriat cu CCD Arad

Prin acest curs îți vei îmbunătăți competențele în domeniul artei teatrale, povestirii, improvizației și vorbirii în public. 

În situația în care dorești să avizezi un opțional de teatru, nu este necesară existența unei diplome care să ateste competențele de teatru și improvizație.

Cu toate acestea, este un curs realizat în parteneriat cu Casa Corpului Didactic Arad, diploma fiind emisă de AtelieR de Cuvinte și CCD Arad. 

Este un curs practic și mai presus de toate este un curs care ÎȚI ADUCE REZULTATE!

Este un curs în care descoperi informații noi dar le și pui în aplicare foarte repede. Așa este gândit.

În cele ce urmează o să-ți prezint cum vei învăța și lucra în „SCENA, Eu și Ceilalți”.

Vreau să vezi pe ce o să pui mâna dacă te înscrii.

Vreau să vii deoarece tu îți dorești asta și simți că putem face treabă excelentă împreună.

12 Motive să te Înscrii chiar Acum la Curs

La finalul programului de formare: 

  1. vei ști să folosești tehnici specifice pentru construirea cu succes a unei povești.
  2. vei cunoaște tehnici de interpretare a unei povești.
  3. vei cunoaște diferite metode și tehnici de exprimare specifice artei teatrale și improvizației.
  4. vei cunoaște metode de gestionare a emoțiilor în fața unui public.
  5. vei cunoaște modalități de construire a unui discurs public.
  6. vei ști să folosești tehnici specifice în vederea construirii un personaj și a unei situații dramatice.
  7. vei ști să folosești exercițiile de dicție, de voce, de mimica feței și de respirație.
  8. vei ști să formulezi principiile și competențele care stau la baza elaborării unui curs opțional de teatru și improvizație școlar.
  9. vei ști să alegi conținuturi și activități specifice adecvate nivelului de vârstă al elevilor cărora le este adresat cursul opțional de teatru și improvizație.
  10. vei cunoaște modalitățile specifice de evaluare în cadrul unui opțional de teatru.
  11. vei ști să faci planificarea anuală a unui opțional de teatru și improvizație.
  12. vei ști să organizezi un spectacol de teatru și un festival de teatru.

Și în plus vei primi diploma emisă de CCD Arad pe care va fi menționat numărul de 24 de ore iar în anexa acesteia tematica celor 12 ateliere și competențele vizate.

1. Ce este

Cursul „SCENA, Eu și Ceilalți” este o călătorie ON-LINE de 6 săptămâni care începe marți – 16 martie.

În cadrul acestui program vei reuși să îți gândești și ulterior să susții un curs sau opționalul de teatru și improvizație.

Îți vom crea cadrul să exersezi și îmbunătățești abilitățile de povestire, improvizație, de vorbire în public.

Vei ști să-ți creezi și susții propriul curs de teatru și improvizație, să-ți proiectezi planificarea și activitățile acestuia, respectiv cum să-ți pregătești documentația pentru avizarea unui opțional.

Vei putea integra povestea și improvizația în activitatea didactica.

În plus vei primi înregistrarea fiecărui AtelieR și suportul de curs.

2. Tematica cursului este:

Modulul I. Scena – ca formă de cunoaștere și comunicare inter-umană

I.1. Teatru     

I.1.1. Personajul dramatic  

I.1.2. Situația dramatică 

I.1.3. Pregătirea personală a actorului (dicție, vorbire, respirație, mimică)

I.2. Jocuri de stimulare a creativității, imaginației, echipei, atenției și concentrării

I.2.1.Imaginația 

I.2.2. Creativitatea

I.3. Improvizația și jocul de rol

I.3.1. Ce este improvizația 

I.3.2. Tehnici de improvizație

I.4. Vorbirea în public

I.4.1. Structura unui discurs de succes

I.4.2. Tehnici de vorbire în public

I.5. Arta povestirii

I.5.1. Structura unei povești

I.5.2. Tehnici artistice de interpretare a unei povești de succes 

Modulul II. Elaborarea unui curs opțional de artele spectacolului

II.1. Competențe și principii

II.1.1. Principii în elaborarea unui opțional de teatru de și improvizație

II.1.2. Competențe generale

II1.3. Competențe specifice

II. 2. Activități de învățare

II.2.1. Corelarea competențe specifice și activități de învățare

II.2.2. Exemple de activități de învățare

II.3. Conținuturi

II.3.1.Tipuri de conținuturi 

II.3.2. Adaptarea conținuturilor opționalului de teatru la nivelul de predare

II.4. Modalități de evaluare

II.4.1. Corelații competențe, activități de învățare, modalități de evaluare

II.4.2. Modalități de evaluare specific

II.5. Tematica, activități și jocurile pentru un opțional de teatru și improvizație

II.5.1. Tematica, activități și jocurile pentru un opțional de teatru și improvizație

II.5.2. Valorificarea opționalului în cadrul unui eveniment școlar

Modul 3. Impactul și promovarea actului artistic în comunitate

II.1. Tipuri de forme artistice în și pentru comunitate

III.1.1. Spectacol de teatru

III.1.2. Teatru de improvizație

III.1.3. Spectacol de povești

III.1.4. Festival

III.2. Elaborarea unui eveniment artistic (spectacol/ festival)

III.2.1.Spectacolul

III.2.1.1. Alegerea textului

III.2.1.2. Distribuția

III.2.1.3. Lectura la masă

III.2.1.4. Repetiții la scenă

III.2.1.5. Repetiții generale

III.2.1.6. Premiera

IIII.2.2. Festivalul  

III.2.2.1 Etapele

III.2.2.2. Formarea echipei

III.2.2.3. Alegerea perioadei,locație

III.2.2.4. Invitați, participanți etc.

III.3.Promovare și documentare a unui act artistic

III.3.1. Promovarea

III.3.2.  Documentarea


3. Cursul începe pe 16 martie

Între timp, dacă ești între primele 20 persoane care se înscriu, ai acces gratuit la o poveste creată și interpretată de Giorgiana. Ea este în format video și o poți viziona când dorești, cu cine dorești și de câte ori dorești. Te va ajuta să-ți setezi abordarea corectă pentru ceea ce urmează.

Scopul nostru este să te ajutăm să reușești să proiectezi și să te pregătești pentru cursul tău opțional de teatru și improvizație.

Iar ultima zi de curs este miercuri – 21 aprilie.

4. Cum se desfășoară  


Acest curs este gândit să se desfășoare timp de 6 săptămâni, în zilele de marți și miercuri, între orele 17 și 19.00. 

Practic, vor fi 12 AtelieRe a câte 2 ore fiecare:

16 martie  Personajul și situația dramatică (partea 1)

17 martie   Personajul și situația dramatică (partea 2) 

Jocuri de stimularea creativității și imaginației (partea 1)

23 martie Jocuri de stimularea creativității și imaginației (partea 2). Improvizația și spontaneitatea (partea 1) 

24 martie Improvizația și spontaneitatea (partea 2) 

30 martie Improvizația ca metodă de educație formală și non-formală . Structura unui discurs și tehnici de vorbire în public (partea 1)

31 martie Structura unui discurs și tehnici de vorbire în public 9partea 2). Structura unei povești – (partea 1)

6 aprilie Structura unei povești – (partea 2)

Tehnici de interpretare a unei povești (partea 1)

7 aprilie Tehnici de interpretare a unei povești (partea 2). Tematica, activități și jocurile pentru un opțional de teatru și improvizație

13 aprilie Competențe, activități de învățare, conținuturi, evaluare. Întrebări și răspunsuri (partea 1) 

14 aprile Întrebări și răspunsuri (partea 2). Pregătirea dosarului pentru opționalul de teatru

20 aprilie Elaborarea unui spectacol de teatru. Elaborarea unui spectacol de improvizație

21 aprilie Elaborarea unui festival de povești. Promovarea, documentarea unui eveniment artistic


Ne vom întâlni pe ZOOM, de fiecare dată va fi același link. 

În ziua următoare vei primi pe email înregistrarea video a fiecărui AtelieR pe care o vei putea viziona când dorești și de câte ori dorești, deoarece o vei primi în ziua următoare (adică miercurea și joia).

Suportul de curs îl vei primi după fiecare din cele 3 module.

De asemenea dacă ai un blocaj, putem discuta despre el foarte deschis.

Nu vreau să ridic așteptările, dar în cadrul acestor întâlniri se generează o atmosferă de colaborare, prietenie, camaraderie cum rar vezi într-un loc.

Acest lucru se întâmplă deoarece în Comunitatea noastră ne adunăm oameni de calitate, cu un scop comun

5. Prin povești captezi atenția elevilor tăi, îi educi, îi influențezi și creezi divertisment. 

Poveștile educă, contribuie esențial la dezvoltarea personală a copiilor, la formarea unor principii și valori sănătoase, așa cum rezultă din studiile Cameliei Popa (“Introducere în psihologia educației”) și Harriet Finlay-Johnson (“The Dramatic method of teaching”).  

Copilul implicat în procesul ascultării îşi dezvoltă abilităţi de ascultare activă, capacitatea de concentrare și puterea de observaţie.

Prin povești, copilul cunoaște lumea, tradiții culturale, transmițând mesaje pe care ascultătorul singur le descoperă.

În timp, copilul va dobândi capacitatea de a accepta, recepta și acționa în situații noi și în cele din urmă de a reflecta asupra propriilor experienţe

De asemenea, povestea potențează expresivitatea, dezvoltă capacitatea copiilor de a-şi comunica gândurile și sentimentele într-un mod articulat.

Poveștile influențează, inspiră și au efect terapeutic (Mihai Viorel – “Psihologia Educațională” și Margaret Read Mc Donald – “Storyteller Sourcebook”).

Povestea construieşte un mediu în care copilul se simte în siguranţă, în care nu pățește nimic, dar unde totuși poate găsi răspunsul salvator, care îl poate vindeca însuși fără nevoia de a trece real prin acea situație.

Poveștile crează divertisment și recreere, te încarcă cu energie pozitivă și bună dispoziție. Petreci un timp de calitate cu copiii atât la clasă, în excursii sau acasă.

6. Teatrul de improvizație  ca metodă de educație (formală și nonformală)

În improvizație, participanții nu știu ce urmează, fiecare scenă reprezintă o noutate, fiind creată pe loc.

Astfel persoanele care improvizează își dezvoltă abilitatea de a crea sau de a interpreta sau (re)acționa spontan, fără o pregătire anterioară.

Ca metodă de educație, teatrul de improvizație dezvoltă spontaneitatea, atenția, empatia, prin intermediul tehnicilor de construcție a unor personaje/caractere și favorizează crearea unui mediu stimulativ de lucru.

În educație, metoda poate fi utilizată atât în activitățile de predare-învățare, cât și în activitățile de evaluare, atât ca metodă de educație formală, cât și ca metodă de educație non-formală. 

Exercițiile și principiile acestei metode, accentul pus pe colaborarea reală între partenerii de grup și pe o bună comunicarea și coordonare între aceștia, asigură coeziunea grupului (elevi și profesor/profesori).

Utilizarea acestei metode în mediul școlar ajută nu doar în exprimarea emoțiilor, ci poate fi folosită în învățarea unor lecții de viață, a experiențelor sociale, istorice sau fictive, în colaborare cu ceilalți.  

Își dezvoltă creativitatea, devin ascultători mai buni, sunt mult mai reflexivi și mai deschiși la ideile celor din jur (elevi, colegi, părinți ai copiilor etc.).

Copiii și tinerii care au fost implicați în activități de improvizație sunt mai dispuși să își asume riscuri, să ia decizii și să ajute la rezolvarea unor probleme întâlnite atât în mediul de lucru, cât și la nivelul societății. 

Cadrele didactice care utilizează această metodă, la rândul lor, își cunosc mai bine elevii cu care lucrează, se adaptează mai ușor situațiilor neprevăzute, rezolvă creativ problemele cu care se confruntă la nivelul clasei, de cele mai multe ori, împreună cu elevii săi.

Metoda, prin exercițiile, jocurile și tehnicile sale, poate fi utilizată la clasă, în timpul activităților, în special a celor de recapitulare și sistematizare a unor conținuturi.

Nu în cele din urmă, folosirea frecventă la clasă a tehnicilor și jocurilor acestei metode, „transformă” profesorul. Acesta va deveni, la rândul său mai creativ și mai pozitiv, mai flexibil și mai deschis la sugestiile elevilor săi, mai receptiv la nevoile clasei/elevilor și un ascultător mai bun.

7. Comunitatea „SCENA, Eu și Ceilalți”

Când pleci pe un drum este mult mai bine și mai ușor să pleci cu un grup de oameni de calitate.

Așa este comunitatea noastră!

Nu pleci fără sprijin în această provocare.

Vor fi alături de tine alți zeci de oameni cu același scop. 

Toată comunicarea cursului se face simplu și eficient pe un grup privat de Facebook.

Comunitatea este un lucru fantastic care greu se poate explica în cuvinte. Este nevoie să trăiești această experiență pentru a-i înțelege adevărata putere.

Gândește-te cum este să ai întrebări la ore târzii la care Google-ul nu îți poate răspunde.

Dar să postezi întrebarea pe grup, iar cineva care deja a trecut prin asta să-ți răspundă și să te ajute.

Oamenii din comunitatea noastră sunt oameni de calitate. Nimeni nu vine să facă cursuri și educație on-line dacă nu are stofă de om educat. Toți sunt oameni de super bun simț.

8. Educație prin Joacă  

După cum ai observat, noi dacă tot facem ceva ne dorim să o facem la cu totul alt nivel.

Ne-am dorit să poți modela un curs de teatru și improvizație și să exersezi alături de noi astfel încât să-l poți susține chiar tu. 

Noi nu suntem ca pantofarul fără pantofi. Trăim ceea ce predăm. Te vei putea inspira din cel mai bun curs.

Astfel încât pe lângă toate cele de mai sus avem și educație prin joacă.

Ati fost minunate si adevarate profesioniste in ceea ce faceti. Va multumesc ca ati adus o raza de soare cu ideile dvs. pe care le voi valorifica la sebarea de poveste a clasei mele VI A. Sunt mandra ca v-am cunoscut chiar si on-line si va doresc sa aveti spor in toate. (Insp.scolar de istorie, socio-umane, ISJ Ialomita, prof. Dinu Gica)

Ce înseamnă asta?

Activitățile din cadrul cursului sunt susținute de Giorgiana Popan, actriță de improvizație și povestitoare internațională, în prejma căreia exersezi foarte mult prin joacă.

Peste 1400 AtelieRe în ultimii 9 ani


Credeai că asta e tot?

O am în echipă pe Giorgiana Popan, actriță de improvizație și povestitoare internațională, participantă la Festivalurile Internaționale din întreaga lume ce a susținut peste 1400 AtelieRe în ultimii 9 ani.

Cu toata experienta de 25 ani alături de copii, am avut de învățat din această întâlnire. Mulțumim! Prof. Baditoiu Monica

Iar eu sunt Ioana Popescu, în ultimii 10 ani am organizat și promovat peste 120 de proiecte și evenimente educaționale și culturale realizate în parteneriat cu unități de învățământ preuniversitar și universitar, inspectorate școlare. Asta s-a întâmplat la nivel național.

Doamna IOANA,

Va multumesc pentru tot ceea ce mi-ati oferit! Si pentru gandul bun…si pentru bucuria cu care realizati toate proiectele! Ati gasit in Doamna Georgiana o persoana foarte entuziasta, energica si creativa, plina de Omenie si implicare mai ales sufleteasca…care se simte! Ma bucur sa va cunosc pe amandoua! Cu pretuire, prof Diana Tobescu

Practic este foarte greu să dai peste o problemă la care să nu te putem ajuta. 

Mulțumesc frumos pentru tot! Mulțumesc, pentru că existați! Alături de voi am învățat lucruri interesante, am învățat că orice lucru nou este posibil și poate fi aplicat cu ușurință. Sunteți minunate! Biblioteca Titu


Te putem ajuta să ieși din impas atunci când ai nevoie.

Vino cu noi la programul de formare „SCENA, Eu și Ceilalți” și suntem cu tine în acest parcurs!

Vă multumesc mult pentru webinarele minunate pe care le organizați cu mult drag! Am avut ocazia să cunosc oameni speciali, pasionați, dedicați pasiunilor lor, pe scurt, oameni care inspiră și care împărtășesc resurse academice și morale valoroase!

Vă doresc multă sănătate și multă energie pozitivă atât de necesare proiectelor Dumneavoastră personale și profesionale!!! 🌹❤

Cu prețuire,

Emilia Crîșmariu-CJRAE SUCEAVA

Încearcă oferta fără risc

Taxa de participare la Cursul „SCENA, Eu și Ceilalți” pentru 12 sesiuni de formare a câte 2 ore, este de 300 lei. Se poate plăti și în 2 rate de 150 lei.

După ce ai optat pentru varianta plată integrală sau în rate, poți să faci achiziția cu cardul sau virament bancar. 

În situația în care nu ai această posibilitate, poți să apelezi la serviciile Poștei Române, situație în care te rog să-mi comunici acest lucru pe contact@atelierdecuvinte.ro

Garanție 100%

Dacă nu ne ridicăm la nivelul așteptărilor tale, în 14 zile de la începerea cursului, îți returnez banii integral. Te rog să-mi comunici acest lucru pe contact@atelierdecuvinte.ro. 

Până în prezent la niciun produs de-al nostru nu a fost cazul de niciun retur :).

În primul rând, doresc să vă felicit pentru minunatele experiențe, sfaturi și învățături pe care le împărtășiți cu noi. Pentru mine sunt de un real folos….Mă numesc Loredana Petrule și sunt învățătoare la Colegiul Național “G. Barițiu” din Cluj-Napoca.

Bonus GRATUIT

Dacă ești printre primele 20 persoane care se înscriu, primești gratuit o poveste creată și interpretată de Giorgiana – O întâmplare din Piribundia

Bonusul primit îl poți păstra chiar dacă renunți la curs și soliciți rambursarea după 14 zile.

Viața ta va merge înainte și fără acest curs …

Să fim sinceri – dacă decizi să nu te înscrii la acest curs … nu se va opri timpul în loc.

Minutele vor continua să treacă, la fel și orele și zilele și anii.

Viața merge înainte, indiferent de ce facem noi. 

Deci nu pot să-ți spun că va veni dezastrul peste tine dacă nu te înscrii la acest curs.

Dar ce pot să-ți spun e asta: N-ar fi păcat să dai cu piciorul unui program de formare unic în România care să te pregătească pentru un curs de teatru și improvizație? Sau să te pregătească cum să folosești povestea și improvizația în activitatea ta?

Experiențe pe care Giorgiana le-a acumulat în ultimii 9 ani în arta povestirii, improvizație și vorbirii în public, a mea de peste 10 ani în proiecte educaționale? 

Și în plus vei primi diploma emisă de CCD Arad pe care va fi menționat numărul de ore iar în anexa acesteia tematica celor 12 ateliere și competențele vizate.

Și pentru un preț atât de mic.

O oră de curs cu noi e cât un fresh de portocale la o terasă.

În 6 săptămâni te pregătești  pentru propriul tău curs de teatru și improvizație

Am ajuns la finalul acestui email și vreau să te rog să te înscrii în această călătorie doar dacă ești o persoană hotărâtă și simți că este pentru tine.

Avem nevoie de oameni hotărâți pe care să îi avem în acest drum.

Nu îmi doresc oameni care să se înscrie și în câteva zile să renunțe.

După cum vezi noi avem aici toate sistemele ca tu să reușești. Suntem precum o armată bine organizată.

Avem tot ce trebuie.

Avem nevoie doar de încrederea și curajul tău.

Vom fi alături de tine în fiecare etapă și avem nevoie să fie și din partea ta la fel.

Ești cu noi?

Dacă răspunzi cu un MARE DA….

Înscrie-te acum la acest link  pentru Cursul „SCENA, Eu și Ceilalți” ca să-ți realizezi și să te antrenezi pentru propriul curs de teatru și improvizație.

Acest curs este și pentru acele persoane care doresc să-și îmbunătățească tehnica de povestire și improvizație.

Acum ai ocazia să ne întrebi orice. Ulterior, 6 săptămâni ne vom axa toată atenția pe grupa de cursanți.

Ioana Popescu, contact@AtelieRdeCuvinte.ro sau 0751515331

Ioana Popescu
the authorIoana Popescu

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.