Călători în timp în haine de sărbătoare

Uite cum aș vedea eu un eveniment de Mica Unire, organizat la clasă, sub forma unei călătorii în timp. Aș evoca evenimentul pe care îl sărbătorim și însemnătatea lui pentru poporul român și le-aș spune copiilor că ne îmbarcăm pe o navetă spațială, singura care poate în acest moment călători în timp. Numele ei […]
Ce poveste să spui de Crăciun și cum să o spui

Simți deja marketingul de Crăciun (pe străzi, la radio sau în reclamele de la TV)? Atât de bine se insinuează an de an încât, ocupați fiind cu tot felul, domină zgomotul de fond și treptat devine parte din „normalitate”. Sentimentul de sărbătoare există, firește – ne întâlnim cu cei dragi, ne facem cadouri, […]
Ce (cum) mai poți povesti despre Marea Unire

„Succesul este copilul îndrăznelii”, spunea Benjamin Disraeli cândva în preajma Unirii Principatelor, dar fără a avea vreo legătură cu asta. E posibil ca înfăptuitorii Marii Uniri de la 1918 să fi fost călăuziți și de aceste vorbe. Nu putem ști… Dar acest citat te poate încuraja să încerci lucruri noi, când vine vorba de […]
Povestea – mijloc și metoda de începere a demersului didactic zilnic

În urma activității desfașurate în învățământul primar am ajuns la concluzia că povestea este și trebuie să rămână metoda de bază a demersului didactic. În activitatea la clasă îmi încep întotdeauna ziua cu o poveste. Fie că e vorba despre poveștile clasice (ale fraților Grimm, ale lui Creangă, ale lui Slavici etc) ori cele mai […]
Cum putem utiliza povestirea în învățarea socio-emoțională?

În acest articol este vorba despre importanța învățării socio-emoționale și a competențelor în cadrul sistemului educațional, menționându-se că aceste concepte sunt relativ noi și că au apărut ca răspuns la provocările lumii contemporane. După cum știm, Curriculumul Național se concentrează pe formarea de competențe, considerându-le parte esențială a profilului de formare al absolventului, depășind simpla […]
Cum să închei o poveste în 3 moduri

Tu cum mănânci ceapa verde? Începi cu partea albă sau cu cea verde? 🙂 Studii de psihologie comportamentală arată că cel mai eficient este să plasezi elementele cheie ale unui mesaj la începutul, respectiv la sfârșitul acestuia. (Neuromarketing – Patrick Renvoise & Christophe Morin) În storytelling lăsăm cu bună știință ce e mai bun la […]
“Conflictul” – Sarea și piperul din poveste

A fost odată o prințesă care trăia într-un castel minunat. Și-am încălecat pe-o șa. Ui-ha! 🙂 Nu poți spune prea des povestea asta dacă vrei să vină lumea să te asculte și data viitoare. Azi îți voi spune despre sarea și piperul oricărei povești – Conflictul. Acesta poate fi unul interior sau unul cauzat de […]
Formula pentru construirea unei povești captivante

Înţelegerea celor 4 fraze ,,Ştii ce nu ştii sau nu ştii ce ştii” Cu această formulă e mereu simplu Ai observat că la început… Nu știi că nu știi. Dar informația te găsește, îți place cum sună și simți că e ceva de învățat acolo. Și deodată… Știi că nu știi. Dar își dorești […]
Puterea poveștii personale în storytelling

Formule nemuritoare în arta povestirii „Pe vremea mea…” Copil fiind, ascultam cu urechile ciulite despre oameni și locuri din alte vremuri. Șezători, război, rege, colectivizare, primul televizor din sat… Lucruri care mie mi se păreau povești dar pe care bunicii mei le-au trăit aievea și pe care uneori le povesteau cu lacrimi în colțul […]
Exemple de bune practici. Cultivarea dragostei pentru poveşti prin abordări atractive

În zilele de azi, cititul/ lectura independentă este o activitate mai puţin îndrăgită de elevi. Deoarece bazele cultivării plăcerii pentru citit se pun în perioada şcolarităţii mici, în primii ani de şcoală o importanţă deosebită o are atenţia acordată acestui aspect. La ultima generaţie de elevi, am abordat o varietate de metode prin care să […]
Povestirea ca metodă didactică folosită trandisciplinar, în conformitate cu noile paradigme ale educației

Pentru dezvoltarea armonioasă și însușirea unui vocabular adecvat la elevii din ciclul curricular de dezvoltare, profesorul trebuie să dea dovadă de imaginație, răbdare și dragoste pentru profesia pe care a ales-o, folosind cele mai bune strategii didactice de predare-invățare-evaluare. După noile paradigme ale educației, se pune un mare accent pe formarea de competențe, astfel că […]
Citesc și prind aripi

De-a lungul celor treizeci și unu da ani de activitate neîntreruptă la clasă, cu fiecare generație, după ce am învățat să scriem și să citim, am învățat că scrisul și cititul pot fi folosite pentru a-ți pune gândurile în cuvinte. Dacă ne scriem gândurile pe hârtie, am învățat că dacă le citim după o vreme […]
Din cetatea lui „eu” în cetatea lui „tu”

Am înființat trupa de teatru ANIMA în anul 2004, o dată cu sosirea mea în această școală, în calitate de profesor de Religie și de Limba Franceză, încercând să răspund următoarelor nevoi: motivarea elevilor și prevenirea eșecului în educație și a abandonului școlar, excluderea discriminării de orice fel, dezvoltarea abilităților elevilor, aflate în stare latentă. […]
Dezvoltarea imaginației și creativității elevilor prin storytelling

Chiar dacă copiii aud poveștile iar și iar după ce filmele au fost văzute, imaginile vor exista probabil pentru totdeauna în mintea lor. Cauza principală este media vizuală care exercită o putere imensă asupra imaginației copiilor. Copiii trebuie să aibă oportunități multiple pentru a-și folosi imaginația, validându-și astfel propriile imagini. Una dintre cele mai eficiente […]
De la proverbe … la povești

Locul şi rolul pe care cartea îl joacă în viaţa unui om depind, de cele mai multe ori, de modul în care dascălul a ştiut să pună în sufletul copilului sămânţa roditoare a lecturii. Cu cât apropierea copilului de carte se face mai devreme, cu atât mai importante şi mai durabile sunt efectele ei în […]