Atelier de Cuvinte

Cum faci pe loc o poveste

Un moment de spontaneitate poate transforma pe loc o poveste cunoscută într-o experiență nouă pentru că oferă o altă perspectivă, îmbogățește narativul și conectează mai profund povestitorul cu ascultătorii. Pentru a-ți antrena spontaneitatea, dar și pentru a implica mai mult copiii într-un subiect și a-i face mai receptivi, uite câteva idei care mi-au venit. I-aș […]

Inspirație și tehnici de storytelling – Spontaneitatea

Îți scriu azi cum te poate ajuta spontaneitatea și prezența de spirit când ești în toiul povestirii și ceva neașteptat se întâmplă.   Un povestitor bine pregătit poate aproape de fiecare dată gestiona și transforma aceste pățanii în momente memorabile și educative.   Poți integra în poveste un zgomot puternic sau o întrerupere din partea […]

5 conflicte, 2 povești, 100 minute video

M-am gândit să-ți exemplific puțin tema despre „Conflictul într-o poveste”, și îți promiteam o istorioară pe care am improvizat-o la un atelier de arta povestirii în Belgia. Dar până atunci am zis să-ți dau un pont despre 5 categorii de conflict pe care le poți folosi atunci când vrei să creezi o poveste interesantă. Pentru […]

Pregătirea personală a povestitorului: dicție, vorbire, respirație, mimică

Pregătirea personală a povestitorului: dicție, vorbire, respirație, mimică…   Astăzi vreau să împărtășesc cu tine câteva secrete din arta povestirii, esențiale pentru orice educator pasionat.   Ai observat poate până acum cum o poveste bine spusă poate transforma complet o lecție. Storytellingul nu e doar o artă, ci și o tehnică pe care o poți […]

Ghicitori pentru Mica Unire

Dragi copii din lumea-treagă, România ne e dragă! Vrem să o cunoaștem bine, Așa cum se și cuvine! Noi vă spunem ghicitori, Despre ani și domnitori, Iar voi să răspundeți bine, Despre țara ce ne ține! E o zi măreață tare, Cu românii-n sărbătoare, O serbăm chiar în ianuarie, Ce-i pe ,,douășpatru” oare? MICA UNIRE […]

Învață câteva moduri de a începe o poveste

Îți aduci aminte ultima oară când ai fost la teatru. Ori la cinema?  Cum te-ai pregătit, prima dată cumpărând bilete, apoi cum ai așteptat ziua, poate ai vorbit și cu alții, cum te-ai îmbrăcat frumos… Astfel te-ai împachetat (poată fără să realizezi) într-o serie de așteptări, făcând din ziua cu pricina o zi puțin diferită […]

Călători în timp în haine de sărbătoare

Uite cum aș vedea eu un eveniment de Mica Unire, organizat la clasă, sub forma unei călătorii în timp.   Aș evoca evenimentul pe care îl sărbătorim și însemnătatea lui pentru poporul român și le-aș spune copiilor că ne îmbarcăm pe o navetă spațială, singura care poate în acest moment călători în timp. Numele ei […]

Ce poveste să spui de Crăciun și cum să o spui

Simți deja marketingul de Crăciun (pe străzi, la radio sau în reclamele de la TV)?   Atât de bine se insinuează an de an încât, ocupați fiind cu tot felul, domină zgomotul de fond și treptat devine parte din „normalitate”.   Sentimentul de sărbătoare există, firește – ne întâlnim cu cei dragi, ne facem cadouri, […]

Ce (cum) mai poți povesti despre Marea Unire

„Succesul este copilul îndrăznelii”, spunea Benjamin Disraeli cândva în preajma Unirii Principatelor, dar fără a avea vreo legătură cu asta.    E posibil ca înfăptuitorii Marii Uniri de la 1918 să fi fost călăuziți și de aceste vorbe. Nu putem ști… Dar acest citat te poate încuraja să încerci lucruri noi, când vine vorba de […]

Povestea – mijloc și metoda de începere a demersului didactic zilnic

În urma activității desfașurate în învățământul primar am ajuns la concluzia că povestea este și trebuie să rămână metoda de bază a demersului didactic.  În activitatea la clasă îmi încep întotdeauna ziua cu o poveste. Fie că e vorba despre poveștile clasice (ale fraților Grimm, ale lui Creangă, ale lui Slavici etc) ori cele mai […]

Cum putem utiliza povestirea în învățarea socio-emoțională? 

În acest articol este vorba despre importanța învățării socio-emoționale și a competențelor în cadrul sistemului educațional, menționându-se că aceste concepte sunt relativ noi și că au apărut ca răspuns la provocările lumii contemporane. După cum știm, Curriculumul Național se concentrează pe formarea de competențe, considerându-le parte esențială a profilului de formare al absolventului, depășind simpla […]

Cum să închei o poveste în 3 moduri

Tu cum mănânci ceapa verde? Începi cu partea albă sau cu cea verde? 🙂 Studii de psihologie comportamentală arată că cel mai eficient este să plasezi elementele cheie ale unui mesaj la începutul, respectiv la sfârșitul acestuia. (Neuromarketing – Patrick Renvoise & Christophe Morin) În storytelling lăsăm cu bună știință ce e mai bun la […]

“Conflictul” – Sarea și piperul din poveste

A fost odată o prințesă care trăia într-un castel minunat. Și-am încălecat pe-o șa. Ui-ha! 🙂 Nu poți spune prea des povestea asta dacă vrei să vină lumea să te asculte și data viitoare. Azi îți voi spune despre sarea și piperul oricărei povești – Conflictul. Acesta poate fi unul interior sau unul cauzat de […]

Formula pentru construirea unei povești captivante

Înţelegerea celor 4 fraze ,,Ştii ce nu ştii sau nu ştii ce ştii”    Cu această formulă e mereu simplu Ai observat că la început… Nu știi că nu știi. Dar informația te găsește, îți place cum sună și simți că e ceva de învățat acolo. Și deodată… Știi că nu știi. Dar își dorești […]