Atelier de Cuvinte

Povestirea, un sprijin în redactarea textelor creative

Poveștile fac parte din viața noastră din cele mai vechi timpuri. Toți am  ascultat povești și am povestit la rândul nostrum. Spunem povești pentru că este o modalitate de a comunica și de a ne conecta unul cu celălalt.  Povestirea este una dintre cele mai vechi forme de predare. Profesorii sunt prin excelență povestitori. Spunem […]

Predarea abilităților socio-emoționale prin intermediul storytellingului

         În înțelepciunea populară se zice că o “poveste bine spusă poate schimba lumea, pentru că ea poate schimba oamenii”. Astăzi putem demonstra semnificația acestui citat făcând referire la conținuturile programelor școlare care pun accent pe ideea de transdisciplinaritate. Observăm cum se creează un limbaj universal care reiese din combinarea creativă a […]

Strategii de învățare bazate pe storytelling în pedagogia dramatică preșcolară

Introducere. În educația preșcolară, storytelling-ul (povestirea) reprezintă o metodă eficientă de a facilita învățarea prin intermediul unei abordări integrate, care combină jocul dramatic, creativitatea și învățarea experiențială. Acest tip de pedagogie își găsește aplicabilitatea în diverse discipline și domenii de dezvoltare ale copilului, incluzând limbajul, gândirea critică, competențele socio-emoționale și dezvoltarea cognitivă.  Pedagogia dramatică folosește […]

Metode interactive de învățare adaptate la elevii cu CES. Storytelling

Sistemul de învățământ românesc se află într-un proces continuu de transformare și de modernizare, scopul final al procesului fiind eficientizarea și identificarea de soluții personalizate pentru diferitele tipuri de elevi. De reformă și de modernizare beneficiază toate categoriile de elevi, cadrele didactice, tot spectrul de actori educaționali implicați în procesul instructiv-educativ. Practica a dovedit că […]

Strategii de învățare bazate pe storytelling în învățământul preșcolar. Abordarea transdisciplinară în Curriculumul pentru educație timpurie

În educația timpurie, storytelling-ul (povestirea) este o metodă esențială de predare care facilitează învățarea prin imaginație și creativitate. Integrarea storytelling-ului în curriculumul preșcolar nu doar că stimulează dezvoltarea abilităților de limbaj și comunicare, dar contribuie și la dezvoltarea gândirii critice și emoționale. Abordarea transdisciplinară permite utilizarea povestirii ca strategie care conectează domenii diverse ale cunoașterii, […]

Autenticitatea în storytelling: Cum să fii tu însuți când spui o poveste?

De câte ori ai ezitat să împărtășești o poveste personală pentru că ai simțit că nu e „relevantă” sau că nu e „suficient de bună”? Fiind vorba de o poveste personală, provocarea majoră constă în faptul că mulți dintre noi simțim o presiune ciudată – aceea de a o face mai emoționantă sau mai spectaculoasă […]

STORYTELLING în predarea STEM

  Societatea informațională reprezintă o nouă etapă în evoluţia umanităţii, un nou mod de viață, care implică utilizarea intensivă a informațiilor în toate sferele existenței și activității umane, iar şcoala are un loc central, deoarece aici se „construieşte” societatea de mâine.  Odată cu dezvoltarea tehnologiei informației și comunicațiilor, şcoala trebuie să se reinventeze pentru a […]

Tehnici de povestire dramatică pentru dezvoltarea abilităților socio-emoționale la preșcolari

 Emoțiile sunt formațiuni ale personalității. Ele îi caracterizează pe indivizi din punct de vedere social-psihologic, relevând importanța procesului emoțional pentru personalitate.    Emoțiile sunt o reflectare a proceselor ce au loc în organismul individului, adică se reduc la percepții organice, la reacții somatice și vegetative, care automat se manifestă sub influența iritanților afectogeni. În realitate, […]

Storytelling și alfabetizarea emergentă. Dezvoltarea competențelor de pre-lectură și pre-scriere la preșcolari prin povestiri dramatice

În educația preșcolară, alfabetizarea emergentă joacă un rol crucial în dezvoltarea competențelor de bază ale copiilor, pregătindu-i pentru școala primară și pentru succesul educațional pe termen lung. Povestirile dramatice, care combină elemente narative și teatrale, sunt un instrument puternic în stimularea imaginației, a abilităților cognitive și sociale ale copiilor. De asemenea, acestea creează contexte bogate […]

Importanța strategiilor de învățare bazate pe storytelling în pedagogia dramatică

Absența strategiilor de învățare bazate pe storytelling în pedagogia dramatică duce la o impulsivitate din partea preșcolarilor/elevilor, aceștia fiind greu de stăpânit și comunicând cu dificultate atât între ei, cât și cu alte persoane.  Pentru o foarte bună dezvoltare emoțională, și nu numai, a preșcolarilor/elevilor, este deosebit de necesar să se recurgă la strategii de […]

Tehnici de storytelling în educația timpurie

lămurit. Încurajează-l să interacționeze cu tine, să-și exprime, argumentat, atașamentul sau respingerea unor personaje/fapte. Transformarea conceptelor în personaje – odată ce niște concepte devin personaje dintr-o poveste, acestea pot fi internalizate cu ușurință, pot stârni emoții și pot deschide ușa imaginației, loc în care copiii se simt cel mai bine. Inventarea poveștilor alături de copii […]

Dezvoltarea inteligenței emoționale prin storytelling

 Terapia rațional- emotivă și comportamentală este un sistem pentru educaţia emoţională,” o intervenţie de consiliere întemeiată pe prezumţia că problemele emoţionale sunt rezultatul unui stil de gândire deficitar cu privire la unele evenimente şi nu al evenimentelor în sine”.(Albert Ellis)                  Pornind de la acest concept voi evidenţia gradul de raţionalitate după formula:  de credinţe raţionale […]

O abordare transdisciplinară în predarea limbii engleze: Integrarea storytelling-ului în cursul de teatru în limba engleză “English Acts”

În contextul educațional contemporan, implementarea metodelor inovatoare și eficiente pentru predarea limbilor străine este de stringentă actualitate. Predarea tradițională, centrată pe gramatică și vocabular, nu prezintă interes pentru elevii de astăzi, fiind necesară o abordare interdisciplinară și creativă, care să îi pregătească pentru interacțiunile din viața de dincolo de pereții școlii. Una dintre aceste abordări […]

Povestea Sistemului Solar pe înțelesul tuturor

Societatea actuală, aflată într-o dinamică permanentă a determinat schimbări și în educație, iar rolul profesorului în pedagogia secolului XXI a evoluat spre reflecție asupra curriculumului printr-o abordare creativă a conținuturilor și a strategiilor de învățare. Pedagogia bazată pe dramatizare, presupune asumarea de roluri, pe interacțiune permanentă și învățare dramatizată în care fiecare să își găsească […]