Obiectul în Arta povestirii – de la mister la simbol
În arta povestirii, un singur obiect poate lega o întreagă narațiune, captând atenția și adăugând profunzime poveștii pe care o spui. Imaginează-ți un obiect obișnuit, să zicem o cheie, sau un ceas de buzunar, care la început poate părea doar un detaliu decorativ, dar care pe parcursul poveștii capătă substanță, dezvăluind o altă semnificație […]
Improvizația – mai mult decât colac de salvare
Deși improvizația e cel mai adesea văzută drept „colac de salvare”, azi îți arăt cum te mai ajută ea atunci când ai de spus o poveste sau de susținut un discurs în fața unui public. În primul rând ea îți permite să fii tu însăți, fără să te agăți de un scenariu fix. Ea te […]
Cum captezi prin ritm și muzicalitate
Ritmul și muzicalitatea sunt esențiale atunci când dorești să transformi o poveste obișnuită într-o experiență captivantă, iar azi îți arăt câteva modalități prin care poți face asta. Resursele video ale Cercului Povestitorilor te ajută să înțelegi, prin exemple și tehnici, cum să construiești aceste efecte când spui povești. Îți descriu mai jos trei modalități eficiente […]
Povestea AtelieR de Cuvinte
După cum observi nu prea vorbim despre noi în resursele EduStory, ci ne interesează mai mult să te ajutăm cu ceea ce știm noi cel mai bine. Așa cum fac doi prieteni buni. Imaginează-ți că tocmai ne-a făcut cineva cunoștință, ne-a pus la aceeași masă și, pentru că ne-ar plăcea să te cunoaștem mai bine, […]
Cum devine povestea un manechin?
Cum ar fi ca toate vitrinele pe lângă care treci să fie ticsite de umerașe cu haine, atârnate una lângă alta ca într-un depozit second-hand. Ți-ar atrage privirea? Ai reuși să identifici măcar una pe care să vrei să o cumperi? Ți-ar rămâne în minte cu gândul că trebuie să fie a ta? Nu cred. […]
Cum atragi și copii mai mari cu păpuși BiBaBo. Instrumente și tehnici de colecție EduStory
Resursa EduStory (de la Cercul Povestitorilor) pe care ți-o punem la dispoziție în această lună, aproape 2 ore de material video, este legată de folosirea păpușilor BiBaBo în activitățile de la clasă. Și pentru că există ideea preconcepută că aceste activități se pretează exclusiv audiențelor cu vârste fragede (grădiniță și ciclul primar), azi îți […]
Povești cu Giorgi: Povestea unei prințese mofturoasă
E din nou timpul pentru o poveste din Seria de video-uri educative “Povești cu Giorgi”. Povestea unei prințese prea mofturoase este o poveste pe care o poți spune la clasă atunci când ai în grup copii proveniți din medii diferite, ideală pentru a ilustra valoarea prieteniei, familiei și normalității. Vezi povestea AICI. […]
Tehnica „Subtilității adevărului brut”
De multe ori când auzi o poveste personală primești o variantă „romanțată”, cea în care povestitorul se plasează într-o zonă sigură. Asta pentru că nu mulți reușim să ne expunem vulnerabilitățile, iar asta e în regulă. Doar că în acel moment ascultătorul simte lucrurile care au „înflorit” pe parcurs, și care știrbesc la nivel subtil […]
Elemente personale care îmbogățesc o poveste
Autenticitatea se simte atunci când povestești. Ai observat că atunci când doi prieteni buni conversează, amândoi se implică, retrăind parcă tot ceea ce povestesc? Să reușească să poarte o conversație intimă cu publicul atunci când spune o poveste ar putea fi un bun obiectiv pentru un povestitor. Folosirea elementelor personale din viața reală în actul […]
5 coordonate pentru adaptarea poveștii la public
Iată câteva exemple și idei pentru cum să adaptezi povestea ta la public, având în vedere cele mai reprezentative categorii de vârstă, dacă lucrezi cu copii. Limbaj și complexitate Grădiniță: Folosește un limbaj simplu și propoziții scurte. Povestea trebuie să fie clară și directă, fără subiecte complexe. Ea poate include fraze precum „Maria a […]
Cum te poți antrena ca să spui un banc bun?
Nu știu dacă vouă vi s-a întâmplat, dar eu am pățit-o. Am uitat poanta de la banc sau și mai grav, am spus-o, dar nu a râs nimeni. Pentru că am spus-o fad, fără har. Sincer, nici mie nu mi-a venit să râd. Dacă pățești o dată, de două ori chestia asta, sigur nu mai […]
Povești EduStory: „Castelana din turn”
În prag de vacanță, e din nou timpul pentru o poveste. Azi este o poveste despre trufie dar și despre istețime, care va ține copiii cu sufletul la gură până la sfârșit. Accesează AICI „Povestea castelanei din turn”. Îți urez vizionare plăcută. Cu bine! Giorgiana Popan Drd în Arta Povestirii P.S. Scrie-mi […]
Cum reproduci râsul și plânsul autentic
O mască râde, alta plânge. Acest simbol atât de cunoscut provine din teatrul grecesc antic, unde actorii purtau măști pentru a-și exprima mai clar emoțiile și pentru a amplifica trăsăturile personajelor interpretate. Azi îți arăt pe scurt câteva tehnici actoricești de interpretare a râsului și plânsului în arta povestirii (și ce poți antrena). Controlul […]
De ce să utilizăm storytelling-ul în activitatea școlară?
Auzim tot mai des de storytelling. Ce este storytelling-ul? La ce folosește? Ce beneficii aduce dacă urmează să-l utilizăm în activitatea didactică? Această manieră de lucru cu elevii reprezintă activitatea umană de împărtășire a experienței prin expunerea unor întâmplări, de multe ori improvizate, iar alteori într-un cadru formal, cum ar fi actoria sau lectura. Orice activitate […]
5 Moduri prin care îți încălzești și antrenezi vocea
Folosirea vocii în storytelling este o artă în sine, care transformă modul în care poveștile sunt percepute și experimentate de publicul din sală dar și de copii la clasă. Când îți modelezi vocea pentru a puncta emoții, intenții și subtilități narative, sporești considerabil expresivitatea și impactul poveștii. Astfel, pregătirea vocii e esențială atunci […]