Atelier de Cuvinte

Autenticitate prin improvizație în poveste

Nu e obligatoriu să păstrezi același stil de interpretare pe întreaga durată a poveștii ci îl poți adapta fiecărui personaj din poveste. Această alternanță, respectiv aceste nuanțe, oferă autenticitate tipologiilor de personaje prezente în poveste iar povestea va fi acceptată mult mai natural. Cred că exercițiile de improvizație sunt excelente pentru a antrena stilurile interpretative […]

Pregătit vs Spontan, Teorie vs Practică

Azi mă concentrez asupra unei tehnici esențiale în storytelling, importantă pentru toți cei care își doresc să devină buni povestitori: improvizația.  Dacă aplici arta povestirii în educație, stăpânirea tehnicilor de improvizație îți poate transforma un discurs pregătit într-o experiență interactivă și vie, care captează și implică elevii activ în procesul de învățare. Imaginează-ți situația în […]

Cum am devenit o povestitoare autentică

Azi îți voi vorbi despre cum poți folosi emoțiile din trecut pentru a te conecta mai bine cu publicul, atunci când spui o poveste personală. Poate nu te-ai gândit în copilărie când făceai tot felul de năzbâtii sau ascultai poveștile altora, că peste ceva ani emoțiile de atunci îți vor folosi pentru a învăța să […]

O poveste care a vândut într-un an de 126 de milioane de dolari

Un erou aproape anomin   Michael Jordan, celebrul baschetbalist american, a semnat contractul cu firma Nike în anul 1984, înainte de a juca vreun meci în celebra ligă americană NBA.   Firma Nike nu era lider pe piața de încălțăminte sportivă în anii 80 și avea dificultăți financiare majore.    Povestea salvatoare Cei de la Nike […]

Cum devine povestea un manechin?

Cum ar fi ca toate vitrinele pe lângă care treci să fie ticsite de umerașe cu haine, atârnate una lângă alta ca într-un depozit second-hand. Ți-ar atrage privirea?  Ai reuși să identifici măcar una pe care să vrei să o cumperi?  Ți-ar rămâne în minte cu gândul că trebuie să fie a ta? Nu cred.  […]

Cum te poți feri să nu fii acuzat de bârfă

Bârfa are o definiție simplă. A calomnia, a vorbi de rău pe cineva, a ponegri, a defăima. Acesta e sensul din DEX, dar de multe ori simplul fapt că vorbim despre cineva, în absența lui, e catalogat drept bârfă. Și nimănui nu-i place ideea de a fi considerat un bârfitor. Mai ales atunci când pățania […]

Cum atragi și copii mai mari cu păpuși BiBaBo. Instrumente și tehnici de colecție EduStory

Resursa EduStory (de la Cercul Povestitorilor) pe care ți-o punem la dispoziție în această lună, aproape 2 ore de material video, este legată de folosirea păpușilor BiBaBo în activitățile de la clasă.   Și pentru că există ideea preconcepută că aceste activități se pretează exclusiv audiențelor cu vârste fragede (grădiniță și ciclul primar), azi îți […]

Tehnica „Subtilității adevărului brut”

De multe ori când auzi o poveste personală primești o variantă „romanțată”, cea în care povestitorul se plasează într-o zonă sigură. Asta pentru că nu mulți reușim să ne expunem vulnerabilitățile, iar asta e în regulă. Doar că în acel moment ascultătorul simte lucrurile care au „înflorit” pe parcurs, și care știrbesc la nivel subtil […]

Elemente personale care îmbogățesc o poveste

Autenticitatea se simte atunci când povestești. Ai observat că atunci când doi prieteni buni conversează, amândoi se implică, retrăind parcă tot ceea ce povestesc? Să reușească să poarte o conversație intimă cu publicul atunci când spune o poveste ar putea fi un bun obiectiv pentru un povestitor. Folosirea elementelor personale din viața reală în actul […]

Povești EduStory: „Castelana din turn”

În prag de vacanță, e din nou timpul pentru o poveste. Azi este o poveste despre trufie dar și despre istețime, care va ține copiii cu sufletul la gură până la sfârșit. Accesează AICI „Povestea castelanei din turn”.   Îți urez vizionare plăcută.   Cu bine! Giorgiana Popan Drd în Arta Povestirii   P.S. Scrie-mi […]

Activitate extracuriculară Școala de vară – ”Pe urmele poveștilor”

Povestirea este activitatea socială și culturală de împărtășire a poveștilor, uneori cu improvizație, teatru sau înfrumusețare. Fiecare cultură are propriile povești sau narațiuni, care sunt împărtășite ca mijloc de divertisment, educație, conservare culturală sau insuflare a valorilor morale. Suntem alcătuiți din povești și asta ne-a determinat să le povestim de mii de ani. Povestirea este […]

Rolul și importanța povestirilor în grădiniță

Prin intermediul povestirii, copilul se eliberează de egocentrism întrucât se identifică în plan imaginar cu personajele în care găseşte ceva din el însuşi, şi ceva din personaje în el. Pentru preşcolar, adultul care îi citeşte povestea este şi autorul, martorul întâmplărilor povestite, magicianul care deschide uşa unei lumi nebănuite, actorul, şi mai ales modelul de […]

Rolul poveștilor în dezvoltarea socio-emoțională a copiilor Generației Alpha

Copiii Generației Alpha se adaptează ușor și rapid la tot felul de device-uri și aplicații și utilizează deja inteligentele artificiale disponibile, dar se integrează mai greu în mediul școlar, întrucât nu dispun de competențe de comunicare cu cei din jur. Primii copii care aparțin acestei generații s-au născut în 2010, anul în care au fost lansate […]

6 idei creative despre folosirea recuzitei în arta povestirii

În arta povestirii, un obiect de recuzită aparent simplu poate fi busola care îndruma povestea în direcția dorită de tine. Folosirea recuzitei în storytelling adaugă adâncime unei povești și oferă o modalitate vizuală tangibilă pentru ascultători în urmărirea personajelor și a poveștii în sine, transformând-o într-o experiență memorabilă.  Azi îți arăt 6 idei despre cum […]

Cum faci pe loc o poveste

Un moment de spontaneitate poate transforma pe loc o poveste cunoscută într-o experiență nouă pentru că oferă o altă perspectivă, îmbogățește narativul și conectează mai profund povestitorul cu ascultătorii. Pentru a-ți antrena spontaneitatea, dar și pentru a implica mai mult copiii într-un subiect și a-i face mai receptivi, uite câteva idei care mi-au venit. I-aș […]