Atelier de Cuvinte

Improvizația – mai mult decât colac de salvare

Deși improvizația e cel mai adesea văzută drept „colac de salvare”, azi îți arăt cum te mai ajută ea atunci când ai de spus o poveste sau de susținut un discurs în fața unui public. În primul rând ea îți permite să fii tu însăți, fără să te agăți de un scenariu fix. Ea te […]

Pregătit vs Spontan, Teorie vs Practică

Azi mă concentrez asupra unei tehnici esențiale în storytelling, importantă pentru toți cei care își doresc să devină buni povestitori: improvizația.  Dacă aplici arta povestirii în educație, stăpânirea tehnicilor de improvizație îți poate transforma un discurs pregătit într-o experiență interactivă și vie, care captează și implică elevii activ în procesul de învățare. Imaginează-ți situația în […]

3 idei de improvizație cu copiii la clasă

Azi m-am gândit să-ți dau câteva idei de folosit la clasă, pentru a stimula în mai multe direcții atenția copiilor. Prima, care încurajează creativitatea, ascultarea activă sau povestirea în colaborare este o idee foarte simplă, în care primul copil începe o poveste cu o formulă de tip ”A fost odată ca niciodată o pădure fermecată…” […]

4 piloni ai improvizației în storytelling

Ți s-a întâmplat vreodată să rămâi fără replică și să trebuiască să improvizezi?   Cum ar fi dacă ai începe să studiezi arta improvizației pentru a o folosi la activitățile de la școală?   Azi îți voi vorbi despre arta improvizației și importanța ei în actul educațional. Mai avem pregătite pentru tine două resurse video, […]

Cum să improvizezi folosind o formulă simplă

 „Petrec opt luni de zile pe schiță și documentare, înainte să încep să scriu primul cuvânt din roman”, spune Jeffrey Deaver, autor american de romane polițiste Așa cum scriitorii „construiesc” o carte având la bază un schelet bine conturat în avans (outline), în care se asigură că totul se potrivește, că nu există fracturi de […]

Povestește și creează! Tehnică interactivă de grup

În structura grupei de preșcolari predomină copii cu inteligență lingvistică, kinestezică și interpersonală; sistematizarea și verificarea cunoștințelor despre textele literare învățate; stimularea gândirii și creativității copiilor pentru a analiza , compara , căuta și dezvolta soluții pentru problemele reale; exersarea capacității de exprimare verbală; oferirea posibilității afirmării libere a opiniilor; dezvoltarea spiritului de echipă și […]

Dezvoltarea abilităților oratorice prin jocuri teatrale

În urma experienței la catedră, am observat dificultățile din ce în ce mai mari cu care se confruntă elevii de liceu atunci când se află în situația de a (se) comunica. Problemele cu care se confruntă în astfel de contexte sunt diverse: de la o lectură greoaie a textului, pronunțări greșite ale unor cuvinte, stâlcirea […]

Autenticitate prin improvizație în Poveste

Nu e obligatoriu să păstrezi același stil de interpretare pe întreaga durată a poveștii ci îl poți adapta fiecărui personaj din poveste.   Această alternanță, respectiv aceste nuanțe, oferă autenticitate tipologiilor de personaje prezente în poveste iar povestea va fi acceptată mult mai natural.   Cred că exercițiile de improvizație sunt excelente pentru a antrena […]